کلید اتوماتیک و کلید کمپکت و کلید مینیاتوری

//کلید اتوماتیک و کلید کمپکت و کلید مینیاتوری

کلید اتوماتیک و کلید کمپکت و کلید مینیاتوری

کلید اتوماتیک و کلید کمپکت:

کلید اتوماتیک و کلید کمپکت در واقع یک نوع سویچ حفاظتی است . برای کاربرد های سویچینگ و حفاظت مدار از آن استفاده می شود . با توجه به اینکه کلید های مینیاتوری نیز می توانند دو وظیفه سویچینگ و حفاظت مدار را انجام دهند این سوال برای بسیاری از طراحان مطرح می شود .

چرا و چه زمانی باید ازیک کلید اتوماتیک و کلید کمپکت در یک مدار استفاده کرد. باید توجه داشت که با توجه به بالاتر بودن بهای کلید های اتوماتیک استفاده درست و به موقع از آنها میتواند تاثیر زیادی بر روی بهای تمام شده یک سامانه الکتریکی داشته باشد .

برتری های مهم کلید اتوماتیک و کلید کمپکت نسبت به کلید های مینیاتوری در پایین ذکر شده است . رنج جریانی یکی از خصوصیات مهم هر المان الکتریکی است. این خصوصیت تا حدودی بین 0.5 تا 63 آمپر است در حالی که رنج جریانی کلید های اتوماتیک از 25 آمپر شروع شده و تا 1600 آمپر ادامه پیدا میکند. در رابطه با رنج های مجاز کلید های اتوماتیک گاهی در بین برند های مختلف تفاوتی دیده میشود .

یکی دیگر از خصوصیات مهم دیگر کلید اتوماتیک و کلید کمپکت ، قابلیت تنظیم آنها برای رنج های متفاوت  است . کلید های اتوماتیک معمولا دارای یک عقربه تنظیم  در زیر کلید هستند .

میزان دقیق جریان عملکرد کلید را برای دو حفاظت حرارتی و مغناطیسی مشخص میکند. این در حالیست که کلید های مینیاتوری  دارای رنجی ثابت هستند.

گرچه در برندهای متفاوت ممکن است خصوصیات کلید اتوماتیک و کلید کمپکت تا حدودی متفاوت  باشد . اما به طور کلی کلید های مینیاتوری با قدرت قطع بالای 15 کیلو آمپر به ندرت ساخته میشود. در حالی که قدرت قطع کلید های اتوماتیک در تمامی رنج ها بالای 25 کیلو آمپر است . برای رنج 630 آمپر تا 70 الی 100  کیلو آمپر  نیز می رسد.

همانطور که میدانید کلید های مینیاتوری تنها دارای یک نوع حفاظت برای بار هستند ، حفاظت مغناطیسی . این بدین معناست که  کلید های مینیاتوری تنها در صورتی که خطای اتصال کوتاه رخ داده باشد مدار را قطع خواهند کرد .

در سوی دیگر کلید اتوماتیک و کلید کمپکت می توانند هر دو نوع حفاظت الکتریکی و حرارتی را برای بار ایجاد کنند . ای قابلیت سبب خواهد شد که استفاده از کلید های مینیاتوری برای بار های موتوری به شدت محدود شود.(تنها برای بارهای کوچک).

فروشگاه  اسپارک لایت در زمینه فروش انواع کلید اتوماتیک و کلید های مینیاتوری فعالیت داشته وآماده همکاری با شما سروران گرامی میباشد.

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید

شماره تماس : 02136610963  –  09129574700  تقیانی

 

 

توسط | 1401/7/11 13:34:41 دوشنبه 02 مهر 1397|مینیاتوری و کنتاکتور|بدون ديدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه

اطلاعات تماس ما

تهران-لاله زار جنوبي-پاساژ نور طبقه دوم- پلاك ١٦/١

تلفن: 02136610963

تلفن همراه: 09129574700

فکس: 02136610963

وبسایت: الكترو اسپارك لايت

برخی از کارها

درباره ما

وبسایت اسپارک لایت در سال 1393، با هدف فروش کالای برق، مبتنی بر ارائه اطلاعات فنی کامل، در دامنه  www.SparkLight.ir تاسیس شد . از آنجایی که هدف اصلی سایت ما ، آگاه سازی مشتریان از مشخصات و کاربردهای محصولات است، بسیاری از محصولات را بدون قیمت اما با مشخصات فنی ارائه میدهد تا مخاطبان، بتوانند محصول مورد نظر و برند مناسب را انتخاب کنند