بررسی ساختار کابل های سرب دار و زره دار

/, مقالات/بررسی ساختار کابل های سرب دار و زره دار

بررسی ساختار کابل های سرب دار و زره دار

ساختار کابل های سرب دار و زره دار:

در جدول اختصار جهانی کابل های سرب دار و کابل های زره دار را به طور خلاصه به سه حرف SWA می شناسند ، که کوتاه شده کلمه STEEL WIRE ARMOURED می باشد . بیشتر مصارف این کابل ها در سیستم انتقال برق زمینی از یک کیلو ولت به بعدمی باشد که ساختار کابل های سربدار و زره دار به شرح زیر است :هادی این کابل ها در سیستم برق فشار ضعیف اکثر مواقع به صورت هادی مس مفتول ودر انتقال های فشار قوی به صورت آلمینیوم نیز می باشد . عایق می تواند مانند اکثر کابل ها به صورت PVC باشد ، اما به دلیل مقاومت در برابر آب و خواص بهتر الکتریکی می توان از عایق XLPE استفاده کرد . استفاده از پلی وینیل کلرید یک لایه مرز محافظ بین لایه درونی وبیرونی کابل ایجاد می کند .

زره کابل :

زره این کابل ها لایه محافظتی است که کابلی که در زیر زمین است را در برابر فشارناشی از وزن خاک محافظت می کند ، البته این نوع حفاظ در کابل های چند رشته به صورت استیل و در کابل های تک رشته از جنس آلمینیوم می باشد .

غلاف سربی:

نوعی لایه ا است که روی عایق اولیه کابل قرار می گیرد و در لایه بعدی زره قرار می گیرد . یک لایه همیشه این دو را از هم جدا می کند .

*شاید این سوال برای خیلی ها پیش بیاید که چرا آرمور کابل های چند رشته استیل است ولی تک رشته ها آلمینیوم است؟*

پاسخ  این سوال غیر مغناطیس بودن آلمینیوم  است. استیل در کابل های تک رشته می تواند میدان مغناطیس غیر قابل کنترل را ایجاد می کند . به این دلیل در کابل های تک رشته از آلمینیوم استفاده می شود و همچنین به این دلیل است که کابل های فشار قوی از زیر زمین انتقال پیدا می کنند.

زره دار کردن این کابل ها راه حلی بسیار مناسب برای جلوگیری از ضربه احتمالی به  کابل می باشد .

همانطور که شاهد هستیم اکثر کابل های فشار قوی با یک لایه زره پوشیده شده اند .

اختصار این کابل ها به شرح زیر در جدول جهانی می باشد :

NYRY کابل زره دار

N2XYRY کابل زره دار با عایق XLPE

NYKY کابل سرب دار

NYKYRY کابل سرب دار و زره دار

N2XYK کابل سرب دار با عایق XLPE

لازم به ذکر است که فروشگاه اسپارک لایت در زمینه فروش انواع کابل فعالیت داشته و آماده ارائه خدمات به شما سروران گرامی می باشد.

 جهت استعلام قیمت تماس بگیرید

36610963  –  09129574700  تقیانی

توسط | 1402/8/28 12:34:05 شنبه 03 شهریور 1397|انواع سیم و کابل, مقالات|بدون ديدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه

اطلاعات تماس ما

تهران-لاله زار جنوبي-پاساژ نور طبقه دوم- پلاك ١٦/١

تلفن: 02136610963

تلفن همراه: 09129574700

فکس: 02136610963

وبسایت: الكترو اسپارك لايت

برخی از کارها

درباره ما

وبسایت اسپارک لایت در سال 1393، با هدف فروش کالای برق، مبتنی بر ارائه اطلاعات فنی کامل، در دامنه  www.SparkLight.ir تاسیس شد . از آنجایی که هدف اصلی سایت ما ، آگاه سازی مشتریان از مشخصات و کاربردهای محصولات است، بسیاری از محصولات را بدون قیمت اما با مشخصات فنی ارائه میدهد تا مخاطبان، بتوانند محصول مورد نظر و برند مناسب را انتخاب کنند