ترکیب نمک و زغال در صنعت ارت بجای استفاده از بنتونیت و مواد کاهنده

/, مقالات/ترکیب نمک و زغال در صنعت ارت بجای استفاده از بنتونیت و مواد کاهنده

ترکیب نمک و زغال در صنعت ارت بجای استفاده از بنتونیت و مواد کاهنده

کاربرد بنتونیت و مواد کاهنده در چاه های ارت و منسوخ شدن استفاده از نمک و زغال :

در گذشته در چاه های ارت بجای بنتونیت و مواد کاهنده از ترکیب نمک و زغال به عنوان مواد نگهدارنده استفاده می شد.ولی به دلیل خاصیت خورندگی بسیار بالای نمک.پس از مدت کوتاهی الکترودها و اتصالات مربوط به طور کامل از بین رفته وبایستی با صرف هزینه های اظافی.اقدام به تعویض الکترودها نمود ، در صورتی که بنتونیت باعث حفاظت از صفحه مسی می گردد.

بر اثر بارندگی های سالیانه پس از مدتی نمک شسته شده وبه لایه های زیرین زمین منتقل میشود.و مقاومت زمین مجدداً افزایش می یابد.

ضمناً تأثیر نا مناسبی بر سفره های آب زیر زینی نیز دارد.بنتونیت فاقد مواد شیمیایی خطرناک بوده و با محیط زیست سازگار میباشد .به دلیل خاصیت جذب آب بالای بنتونیت ، تا مدت طولانی رطوبت را در خود نگه می دارد .و به این دلیل برای زمین های خشک و کویری بسیار مناسب است .

استفاده از بنتونیت از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. زیرا علاوه بر قیمت پایین تر و کیفیت مناسب تر نسبت به زغال و نمک .در این طرح حجم وعمق شبکه ارت کاهش می یابد .خاصیت تبادل یونی بنتونیت بسیار بالا است .

بنتونیت قابلیت استفاده در انواع روش های اجرایی سیستم زمین را داراست .استفاده از بنتونیت در زمین های سنگی و سنگ لاخی توصیه جدی میشود .

بالا بودن طول عمر مفید میله ارت و صفحه مسی  به علت ممانعت از اکسید شدن و پدیده خورندگی و حمل ونقل آسانتر و تمیزتر نسبت به زغال و نمک از مزایای بنتونیت می باشد .بنتونیت ها در کیسه های 15 کیلویی بسته بندی شده که قابلیت حمل آسان را دارا باشند.در مقاله ای دیگر به برسی مواد کاهنده وانواع آن میپردازیم.

فروشگاه  اسپارک لایت در زمینه فروش انواع بنتونیت ، صفحه مسی و انواع سیم مسی فعالیت داشته و آمادگی خود را جهت ارائه خدمات به شما سروران گرامی اعلام می دارد.جهت استعلام قیمت  تماس بگیرید.

36610963  –  09129574700  تقیانی

توسط | 1402/8/22 13:45:53 سه شنبه 06 شهریور 1397|ارتینگ, مقالات|بدون ديدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه

اطلاعات تماس ما

تهران-لاله زار جنوبي-پاساژ نور طبقه دوم- پلاك ١٦/١

تلفن: 02136610963

تلفن همراه: 09129574700

فکس: 02136610963

وبسایت: الكترو اسپارك لايت

برخی از کارها

درباره ما

وبسایت اسپارک لایت در سال 1393، با هدف فروش کالای برق، مبتنی بر ارائه اطلاعات فنی کامل، در دامنه  www.SparkLight.ir تاسیس شد . از آنجایی که هدف اصلی سایت ما ، آگاه سازی مشتریان از مشخصات و کاربردهای محصولات است، بسیاری از محصولات را بدون قیمت اما با مشخصات فنی ارائه میدهد تا مخاطبان، بتوانند محصول مورد نظر و برند مناسب را انتخاب کنند